Auto talveks ette valmistamine on üpris pikk ja keeruline protsess. Et end tarbetutest probleemidest säästa, oleks mõistlik sellega alati juba varakult alustada. 

Mis on need asjad, mis kindlasti üle tuleks vaadata?

Veermik

Peamiselt põhjusel, et kindlustada auto kindel teelpüsimine, mida võib halvendada kulunud veermikudetail.

Teisalt, et veenduda kõikide liikuvate osade nagu vedrustuse, roolisüsteemi ja jõuülekande kui ka pidurite ning väljalaskesüsteemi tervislikus toimimises ja tagada nende minimaalne edaspidine kulumine.

Pidurisüsteem

Nüüd, kui suvi on läbi, ja eriti kui autoga on käidud kaugetel reisidel, tasub kontrollida pidurikettaid ja -klotse. Pidurisüsteemi standartne kontrollimisintervall on 10 000 kuni 12 000 km.

Tavaliselt tuleb kettaid ja klotse vahetada siis, kui nende paksus on jõudnud tootja poolt määratud miinimumini. Mida õhem on ketas, seda suurem on risk, et ta hakkab temperatuuride kõikumise tõttu vibama. Seepärast on just talv kõige ebasobivam aeg kettast “viimast võtta”.

NB! Kui piirlävi pole veel saavutatud, kuid selleni on jäänud umbes paar kuud, soovitame piduriklotsid ja -kettad enne külmade saabumist välja vahetada, sest talvel on aega ja võimalusi palju raskem leida.

Pidurivedelikku vahetatakse umbes kord kahe aasta tagant. Pikema kasutamise puhul kaotab ta oma omadused.

Vedelikud

Jahutus- ja klaasipesuvedelik peavad sobima talvel kasutamiseks.

Klaasipesuvedeliku külmumistemperatuur peab olema alla -20 °C, jahutusvedeliku oma ei tohi ületada -30 °C. Kui jahutusvedelikku pole piisavalt, peab seda juurde valama.

Jahutusvedelikku peab vahetama 2 kuni 4 aasta tagant, kuna aastatega lisandid lihtsalt lakkavad toimimast. Need on aga äärmiselt vajalikud, sest kaitsevad mootori jahutussüsteemi soovimatute keemiliste protsesside eest.

Pidurivedelik peab vahetama umbes kord kahe aasta jooksul. Kui kasutate seda kauem, kaob see oma omadused.

Süüteküünlad

Süüteküünlaid on soovitav kontrollida ja vajadusel hooldada kord aastas. Süüteküünalde seisundi järgi võib hinnata ka mootori üldist olukorda. Näiteks nõetunud küünalde puhul võib kahtlustada õhufiltri ummistust või liiga “rikast” küttesegu jne. Õline küünal omakorda viitab kulunud klapipuksidele või kolvirõngastele.

Tavalistel küünaldel loetakse soovituslikuks läbisõiduks 15000 – 25 000 kilomeetrit, topeltvaskküünaldel on läbisõidu näit 35 000 – 40 000 kilomeetrit.

Aku

Aku on üks neist asjadest, mille rikki minemine lööb iseäranis valusalt. Eriti hoolikalt peavad akut kontrollima need, kes sõidavad iga päev lühikesi vahemaid. Kui teil suvel auto käivitamisega probleeme polnud, siis talvel, kui kõik vedelikud on külmad, hakkab nõrk aku streikima.

Kui te pole oma aku töökindluses veendunud, on mõttekas lasta Polvenauto spetsialistidel see üle vaadata.

Rehvid

Suverehvid tuleks vahetada talverehvide vastu, kui temperatuur on mitme päeva jooksul olnud alla +7 °C. Sellise ilmaga muutub suverehv jäigaks ning selle haardumine teega halveneb.

Tingimata tuleb kontrollida lamellrehvi mustrit. See peab olema piisavalt sügav, et rehv suudaks täita oma ülesandeid ka libedas ja külmas.

Tuleb jälgida, et soovitatav rehvimustri sügavus on vähemalt 4–5 mm. Seaduse järgi peab rehvimustri sügavus olema 3 mm.

Pidage meeles, et rehvide vahetamise eesmärk on tagada kõigi liiklejate ohutuse. Kui soovite talvel probleemideta sõita, tuleks rehvidega tegeleda juba enne külma ilma algust.

Polvenauto spetsialistid soovitavad soetada uued rehvid, vaatamata sellele, et nad võivad olla kasutatutest 5–10 eurot kallimad. Uutel rehvidel on kaheaastane garantii, mida kasutatutel kindlasti pole.

Generaatoririhm

Generaator on üks auto tähtsamaid elemente, see vastutab kõigi elektrit vajavate sõlmede korrektse toimimise eest. Esimene samm on tagada, et generaatori rihm on hästi pingutatud ja laagrid ei ole katki.

Lisaks alltoodud punktidele kindlasti soovitame vahetada mootoriõli ja filtrid.

Talveks tasuks autosse panna vedelama koostisega mootoriõli, et külma ilmaga õli liiga paksuks ei läheks. Vedelam õli määrib külma ajal auto sisekomponente kiiremini ja vähendab seetõttu loomulikest toimingutest tekitatud kulumist. Lisaks aitab värske ja vedelam õli autot külma ilmaga kergemini käivitada.

Kõik, mis aitab ennetada probleemi ja tagada sõiduki pikemat eluiga, lõppkokkuvõttes aitab säästa su rahakotti, närve ja keskkonda.

© Polvenauto